Felietony-wolnego strzelca produkcje dla różnych tytułów, obecnie dwóch oraz zapiski codzienne, co bym nie eksplodowała z nadmiaru myśli
Blog > Komentarze do wpisu

Siedzę na koniu

Yes, yes, yes, że polecę Marcinkiewiczem, nareszcie faceci poczuli, jak to jest być uprzedmiotowionym w reklamie.  Do tej pory w spotach nagminnie ‘rozbierali’ kobiety, ‘cyckami i tyłkami’ sprzedawali telefony komórkowe, porównywali kupno samochodu do dziewictwa i rozpusty jednocześnie (wiesz, że nie jesteś pierwszy), przykłady można by mnożyć bez końca.  Bezustannie robią z kobiet głupie kuchty, połączenie kury domowej i tłuczka do mięsa, u których mózgojad głoduje.  Chodzą takie na przyjęcia z płynem do prania i go zachwalają wyjmując z torebki, wypróbowują proszki i detergenty do mycia naczyń z głupkowatymi minami i zarzucaniem rąk na otwarte do okrzyku usta, a jeśli nie kobiety domowe, to obiekty seksualne, wydające seksowne odgłosy podczas mycia głowy pod prysznicem. Albo ‘dla stałych klientów warsztatu samochodowego lodzik gratis’ i kobieta z cyckami w niedopiętej bluzce, a najgorsze to - ‘laski piją za darmo’ i kobieta z białym czymś na ustach, dwuznacznie wyglądająca.  A jak już ani to, ani to, może chwyci zapyziała histeryczka w spocie telewizyjnym Media Markt. Ta sieć w ogóle przoduje w reklamach seksistowskich, ostatnio widziałam zdjęcie bilboarda kierującego kupujących do sklepu mieszczącego się w M1, strzałka między rozchylone nogi kobiety i napis – pięć minut do tego, co lubisz. To jest dopiero obleśne, bo nie dość, że obraża kobiety, to mężczyzn również, bo robi z nich napalonych neandertalczyków (jeśli ktoś mi nie wierzy, wszystkie podane przykłady są na tej stronie, obejrzyjcie Wideo 3)
Magdalena Środa mówi, w rozmowie dla DDTVN, że reklamy są żenująco głupie, jakby twórcy uważali, że cały świat składa się z posłów Suskich, czyli można powiedzieć, że obserwujemy suski-izację reklamy.  Rzadko kiedy twórcy ryzykują obecnie uderzenie w wartości religijne, czy korzystają ze stereotypu Żydów, jako gwarantu dobrego banku itp, bo wiedzą, że spotka ich za to jakaś kara. Natomiast, jeśli chodzi o stereotyp kobiety, ma miejsce uprzedmiotowienie, infantylizacja, już nawet nie chodzi o pokazywanie nas jako obiekt seksualny, tylko ukazywanie na przykład dwóch pięknych, sympatycznych kobiet zachwycających się płynem do czyszczenia dywanów, jakby to było nam, kobietom właściwe. Nie widać natomiast zrównoważenia w reklamach, że jak proszek, to pokazywać raz kobietę, raz mężczyznę, jak płyn do mycia naczyń, raz chłopak, raz dziewczyna, tak jak robi się to w innych krajach europejskich, na przykład we Francji.
Niedawno Komisja Etyki Reklamy otrzymała skargę na spot dezodorantu Old Spice ze słynnym Old Spice Manem. Komisja przychyliła się do opinii skarżącego, że przekaz dyskryminuje mężczyzn. A o co poszło?  Ano o to, że czarnoskóry, dobrze zbudowany mężczyzna, pół nagi dodajmy, mówi kobiecie – spójrz na swojego mężczyznę, potem na mnie, znowu na niego i na mnie, niestety nie wygląda on tak jak ja, ale może chociaż pachnieć tak jak ja. Potem jest ciąg śmiesznie niedorzecznych tekstów typu, patrz na mnie, jestem na statku, mam w ręku ostrygę, a w niej bilety na coś tam, potem one zamieniają się w diamenty, coś tam o zapachu Old Spice, a na końcu, ni stąd i zowąd - jestem na koniu. Jest tak głupia, że aż śmieszna. Tylko dlatego, że on wyskakuje z tym koniem na końcu, pamiętam, że chodzi o ten produkt, bo wszystkie babki o tym mówią, nawet wśród niektórych to jest kultowy tekst, kiedy nie wiadomo, co powiedzieć, albo ciągnie się długo temat bez sensu, można nagle skończyć – siedzę na koniu.
No, ale panowie się oburzyli. Autor protestu uznał, że taki przekaz - skierowany tylko i wyłącznie do kobiet - jest poniżający dla ich mężów, natomiast wszystkich normalnych mężczyzn - ciężko pracujących na rodzinę i niemających czasu na siłownię - wpędza w kompleksy i frustrację. „Proszę pomyśleć, co by się działo, gdyby to była kobieta seksownie poruszająca ciałem bez stanika itp. i mówiąca: porównaj mnie ze swoją żoną. Nierealne, żeby taka reklama została dopuszczona do emisji” - ocenił protestujący.  No nie wiem. Wszędzie pełno gołych kobiet ‘ściągających majtki’, żeby zareklamować warsztat blacharski, albo robiących za bezrozumne młotki, żeby usprawiedliwić kupno drogiego proszku, a panowie oburzyli się, bo na siłownię nie mają czasu, a tam taki zbudowany i nas pociąga.  I nawet jeden z drugim nie rozumie, że nas to wcale nie rusza, że kobieta ma jednak, (panowie pewnie powiedzieliby ‘o dziwo’), mózg i poczucie humoru, śmieje się z tekstów, z absurdalności tej reklamy, pamięta takie szczegóły jak wygląd butelki Old Spice’a, a nie podnieca się głupio obcym, czarnoskórym facetem.  A że zbudowany, no cóż, gdyby chciała wyjść za kaloryfera, to by sobie takiego poszukała. Kobiety kochają mimo wszystko, a nie za coś.  Jeszcze się panowie tego nie nauczyli?



sobota, 03 marca 2012, kasia.eire

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2012/03/03 16:24:32
Opis mnie powalil na kolana, boje sie wracac do kraju!
Tu na szczescie mam: reklamy mleka (pija glownie dzieci i czesto biale!!!), preparatow przedluzajacych sprawnosc na starosc; szampony po reklamach sadzac, sa uzywane tylko przez kobiety, czasem bywa zabijajacy wszystkie bakterie zel lub mydlo, ale tez uzywane tylko przez kobiety i dzieci. Na szczescie nikt golizna nie swieci - mowie tu o publicznej tv, bo internet to inna sprawa:)
-
2012/03/03 16:51:35
Kasiu podpisuję się do tego rękami i nogami bo to szczera prawda. Inna sprawa, że my kobiety pozwalamy sobie na takie traktowanie, a niektóre wręcz dają się tak traktować przedmiotowo, aby tylko zaistnieć medialnie. Przykładowo dlaczego większość piosenkarek i aktorek zaraz musi być na łamach Playboya? Naprawdę tego pragną czy zrobią wszystko, aby tylko być na topie. Jest popyt to musi być podaż. Coraz częściej piosenkarki występują w videoklipach lub na scenie w samych majtkach, które pewnie z czasem zmienią się w stringi, bo już będą oklepane. A co potem?

Reklamy dla mnie nie doprzyjęcia, które bym chętnie pozwała do sądu to takie, w których są wykorzystane sceny z porodu. Mnie jako kobietę i matkę oglądanie tego uwłacza godności. Najtrudniejszy, najważniejszy i najpiękniejszy moment w życiu kobiety pokazany w sposób ironiczny, głupkowaty, śmieszny. Co by nie reklamowano - nienawidzę tego.
-
2012/03/03 22:04:35
roweno - każdy ma inne wrażliwości, mnie akurat reklamy porodu nie obrażają ani nie rażą, ale mój syn nie wie, gdzie oczy podziać. Biedny chłopak, dla niego to szok

no tak, to w tV, a bilboardy? Pewnie też. W Chinach nie ma żartów :-)
-
2012/03/03 22:20:43
Zgadzam sie z Toba calkowicie. Juz od kilku lat uwazam, ze reklamy robia idioci. Czasami czlowiek nie ma pojecia o co im chodzi, co jest reklamowane, ale zwykle chodzi o sex w reklamie i pokazanie jak najwiecej golizny, bo to sie sprzedaje wraz z reklamowanym towarem.
To samo dzieje sie z prasa i TV. Mlode dziewczyny nie potrafia juz o niczym innym rozmawiac, tylko ile orgazmow przezyly w ciagu ostatniego tygodnia, gdzie maja botox i jak powiekszyly biust z A na D.
No i co zrobisz, jak sa takie dziewczyny, ktore same sie pchaja do wypinania tylka i biustu, po to aby zaistniec na chwilke, na momencik. Jak w glowie siano a nawet sieczka, to rozum juz nie ma miejsca w takiej glowie. :-)))))))
-
2012/03/03 22:22:27
wkurzyła się jak tę reklamę z oldem zdjęli , a jeszcze bardziej wkurzył się mój mąz ...notabne ze sporą nadwagą , i bez kaloryfera mąż . Bawiła nas setnie .

Powinny babki zrobić aferę , bo nie seksistowskie jest zostawienie jej , tylko nie zdjęcie całej masy upadlających kobiety reklam , Tę o przyjemności za 5 minut , ze strzałką w kierunku krocza kobiety widziałam ....obrzydliwa i obleśna .., nie mówiąc o tym że ze seksistowska
-
2012/03/03 23:09:09
azalio - ja się też wkurzyłam, bo zawsze mnie bawiła. Media Markt powinien zapłacić za tę zniewagę, ale w naszym kraju przejmują się protestami jakiegoś dupka tęskniącego za kaloryferem, a nie widzą oczywistej obrazy i seksistowskiego g...
-
2012/03/03 23:10:08
kristofko - ja nie wiem, czy to młode dziewczyny się pchają, czy gazety promują takie głupoty
-
2012/03/04 08:53:52
Przekaz reklamowy nigdy do mnie nie przemawial, a sposob w jaki dany produkt byl/jest reklamowany dziala na mnie odwrotnie do zamierzn producenta onej reklamy. Dla mnie zazwyczaj obraz jakiejs prawie nagiej laski wyginajacej sie w prowokujacych pozach jest poprostu nieadekwatny do produktu ktory ma dany filmik reklamowac. Pamietam kiedys przed laty taka debilna reklama ktora ukazywala sie w czesciach, zaintrygowala mnie bo w pierwszych migawkach nie bylo podane co tez ona reklamuje, wiec z uporem mniaka polowalam na nia. Wygladalo to tak pierwsza czesc: na jachcie pnienki w bikini wyginaly sie: druga czesc: wyginajace sie panienki krecac biustami szminkowaly sobie usta; trzecia czesc: one panienki wyginajac sie krecily juz nie tylko biustami a rowniez zadkami i nadal szminkowaly sobie usata; W ostatnim wejsciu, czyli ostatniej czesci reklamy kamera pokazywala bist, uszminkowane usta i rozporek spodi a na koncu byl wielki napis WRANGLER. Stwierdzilam wtedy ze nie ma wiekszego debilizmu bo przecierz nikt nie ubiera spodni na cycki a onych w tej reklamie bylo najwiecej, a cale spodnie nie byly pokazane ani jeden raz, to co ja mam ics do sklepu i rozporek sobie kupic, ten co wymyslil ta reklame to chyba fiutem myslal. Pamietam tez reklame w ktorej proszek do prania reklamowala malpa i reklame jakiegos batonika po obejzeniu ktorej robilo mi sie niedobrze. A zwykle w czasie reklam to odwiedzalam ubikacje albo robilam sobie cos do picia, bo do tego byly najlepsze.
-
2012/03/04 20:37:06
Aż wygooglowałam tę reklamę. Ja wiem... Ten pan nie jest w ogóle w moim typie i nie zamieniłabym swojego męża (gdybym go miała) ale żeby ten hipotetyczny mąż miał się oburzyć? Wtedy nie był by moim mężem, więc w sumie i tak po sprawie ;)
Aha, pomyślałam ostatnio o Tobie, kiedy przechodziłam koło sklepu rowerowego i na wystawie ujrzałam siostrę Barbary udekorowaną... łańcuchem światełek, jak choinka! Bardzo spodobała mi się inwencja sprzedawcy, chociaż Barbara jest urocza sama w sobie, bez zbędnych dodatków :)
-
2012/03/04 22:31:06
Dina - nie widziałam tej reklamy, o której mówisz, ale z tego co piszesz, durna jak sto pięćdziesiąt. Słów nie ma
-
2012/03/04 22:32:24
Ofco - siostra Barbary w lampkach cała, bo te rowery zostały przedstawione jako najlepszy zakup świąteczny. Podejrzewam, że sprowadzili je na tę okazję i teraz oferta trwa, bo jest ich duuuużo. Czy to przypadkiem nie Halfords był?
-
2012/03/05 22:57:23
Nie mam pojęcia co to za sklep, bo chyba otworzyli nowy przy ulicy, którą chadzam do pracy, tyle że po drugiej stronie. Przejdę kiedyś przez ulicę specjalnie i wtedy Ci doniosę ;)
-
2012/11/12 19:35:12
A ja tam nie wiem o co tyle krzyku??? Ja jestem zauroczona tym panem:) Ale zgadzam się z autorką, widocznie faceci lubią tylko jak kupczy się kobiecym ciałem:(

Notatki Coolturalne

Wypromuj również swoją stronę

free counters

Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!